6 anledningar till att använda marknadsföringsflaggor

Med allt mer digitala medier som långsamt smyger sig in i reklamkampanjer över hela världen kan det vara svårt att komma på en anledning att använda traditionella metoder. Vem tittar trots allt på företagsflaggor?

Det visar sig att många gör det. Att använda reklamflaggor utanför ditt företag för att göra reklam för saker och ting ger något som kallas passiv uppmärksamhet – det vill säga uppmärksamhet som du inte bad om men som du ändå får. Det är inte bara de anpassade marknadsföringsflaggorna som fortfarande väcker intresse på grund av sina annonseringsmöjligheter, utan de väcker också uppmärksamhet på grund av sina andra möjligheter. Här är sex anledningar till att människor fortfarande använder anpassade företags- och reklamflaggor som en del av sina reklaminsatser.

1. Prisvärt
Jämfört med kostnaden för andra reklampelare, som pop up-banners eller tält, är reklamflaggor otroligt billiga i förhållande till de marknadsföringsmöjligheterna du får genom dem. I en tid då många företag spenderar hundratals och tusentals kronor på annonskampanjer för TV, tidningar, internet eller radio som antingen inte fungerar eller slutar med att vara mycket mindre effektiva än vad man hoppades, kan anpassade reklamflaggor vara ett mycket prisvärt alternativ till dessa typer av reklam.

2. Lätta att montera
Marknadsföringsflaggor som helhet är lätta att montera. Det är bara att fästa stolparna ihop, skjuta trycket ner över den färdiga stången och fästa den färdiga marknadsföringsflaggan i sin bas. Detta gäller även för nedmontering, vilket innebär att din marknadsföringsflagga kan sättas upp, tas ner, flyttas och avlägsnas med ett minimum av krångel och tid – tid som du kan spendera med dina kunder.

3. Lätta att flytta och bära
Fjädermarknadsföringsflaggor är otroligt lätta och bärbara: de tyngsta modeller väger bara något kilos, vilket gör dem lätt att bära oavsett om den är monterad eller stuvad i en väska. Uppställningen kan göras var som helst – utanför ditt företag, vid din mässmonter eller till och med på stranden, så kallade beachflaggor!

4. Lätt att utforma och skriva ut
Det finns inget som hindrar dig när det gäller att utforma din flagga. Du kan alltså låta fantasin flöda och anpassa din flagga som du vill. Du kan inte bara använda professionella programvaror för grafisk design som Adobe Photoshop eller Adobe Illustrator, utan många leverantörer erbjuder även egna enkla programvaror för att du ska kunna anpassa din design.

5. Optimal placering
Oavsett var du befinner dig annonserar dina marknadsföringsflaggor dig och din verksamhet. Eftersom reklamflaggor använder vertikalt utrymme behöver du inte horisontellt utrymme för dina flaggor. Om du befinner dig i ett trångt affärsområde eller köpcentrum kan du använda en anpassad reklamflagga för att dra besökarnas uppmärksamhet till ditt företags läge.

6. Annonserar dygnet runt
När en marknadsföringsflagga väl har satts upp annonserar den för dig dygnet runt. Därför är alla som ser den, oavsett om de går förbi eller kör förbi, en potentiell kund. Som en bonus löper dina flaggor inte ut som digital marknadsföring gör. Därför är de fortfarande giltiga för reklam när dina Twitterstatusar och Facebookinlägg har överlappats och överväldigats av dina konkurrenters digitala annonsering.

Så varför inte investera i en traditionell reklam flagga som komplement till din digitala marknadsföring?